Betreft leeftijdscategorie 4 jaar, gebaseerd op de VvE methode, waarbij het kind spelenderwijs, middels o.a. spel en zang, kennis maakt met de taal. De hadana II maakt gebruik van interactieve media en attributen om de leerlingen kennis te laten maken met bv. Arabische klanken, letters, cijfers, kleuren, dieren etc. Alle curriculumonderdelen komen hierbij in meer of mindere mate aan bod.
Betreft leeftijdscategorie 5 jaar, waarin het kind kan wennen aan het weekendonderwijs. De hadana maakt gebruik van interactieve media en attributen om de leerlingen vertrouwd te maken met bv. Arabische klanken, letters, cijfers, kleuren, dieren etc. Alle curriculumonderdelen komen hierbij in meer of mindere mate aan bod.
Betreft leeftijdscategorie 4 jaar, gebaseerd op de VvE methode, waarbij het kind spelenderwijs, middels o.a. spel en zang, kennis maakt met de taal. De hadana II maakt gebruik van interactieve media en attributen om de leerlingen kennis te laten maken met bv. Arabische klanken, letters, cijfers, kleuren, dieren etc. Alle curriculumonderdelen komen hierbij in meer of mindere mate aan bod.
Betreft leeftijdscategorie 5 jaar, waarin het kind kan wennen aan het weekendonderwijs. De hadana maakt gebruik van interactieve media en attributen om de leerlingen vertrouwd te maken met bv. Arabische klanken, letters, cijfers, kleuren, dieren etc. Alle curriculumonderdelen komen hierbij in meer of mindere mate aan bod.
In de leeftijdscategorie 6 – 8 jaar wordt de basis gelegd voor het onderwijs in de ibtidaa’i-fase, waarbij wordt voortgeborduurd op de thema’s die tijdens de hadana aan de orde zijn gekomen. De tahdiri dient ook als schakelfase voor nieuwe leerlingen die niet hebben deelgenomen aan de hadana, maar wel voldoende basis hebben om mee te komen.
De kinderen in de leeftijdscategorie 9 – 11 jaar krijgen klassiek regulier onderwijs in de drie curriculumthema’s, waarbij sprake is van huiswerk en het afleggen van examens. Uiteraard mag dit niet ten koste gaan van het Nederlandstalige onderwijs. Als de kinderen 11-12 jaar zijn geworden, zitten ze in principe in het slotjaar van het weekendonderwijs. Dit jaar brengt op samenhangende wijze alle drie de onderdelen samen. Eventueel kan de nadruk hier liggen op geschiedenis, literatuur en actualiteiten.